Znaczenie suplementów probiotycznych

Co to są probiotyki? Probiotyki są w rzeczywistości żywymi mikroorganizmami, zwykle promowanymi za pomocą twierdzeń, że po zażyciu przynoszą korzyści zdrowotne, zwykle poprzez przywracanie lub wzmacnianie zdrowej flory jelitowej w organizmie. Uważa się, że probiotyki są ogólnie bezpieczne dla większości ludzi, chociaż mogą wystąpić niepożądane skutki i czasami obserwowane są interakcje bakteria-gospodarz. Efekty te nie są uważane za zagrożenie dla ogólnego stanu zdrowia człowieka, a zamiast tego wskazują na lepszy lub zrównoważony układ pokarmowy. Jednak wielu pacjentów z IBS uważa, że ​​przyjmowanie probiotyków lub innych form prebiotyków może prowadzić do pogorszenia samopoczucia, co może wpływać na ich ogólny stan zdrowia i jakość życia. Z tego powodu ci pacjenci muszą porozmawiać ze swoim lekarzem, jeśli rozważają przyjęcie jakiejkolwiek formy suplementu probiotycznego.

Probiotyki zmniejszają populację szkodliwych bakterii zwanych Candida albicans (zwykle występujących w jelitach), które mogą powodować stany zapalne i częste skutki uboczne biegunki lub zespołu jelita drażliwego (IBS). W niektórych przypadkach IBS zalecana jest suplementacja probiotykami. Ważne jest, aby pamiętać, że probiotyki nie mogą zapobiegać ani leczyć IBS. Probioityki są zwykle stosowane w połączeniu z innymi metodami leczenia IBS, takimi jak antybiotyki.

Aby wybrać odpowiedni dla siebie probiotyk lub prebiotyk, należy pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze, weź pod uwagę swój poziom różnorodności bakterii jelitowych. Jeśli masz już silny układ odpornościowy lub jeśli Twoja dieta zawiera dużo antybiotyków, prawdopodobnie będziesz potrzebować silniejszego szczepu probiotyku lub prebiotyku. Suplementacja probiotykami jest często zalecana osobom poddawanym zabiegom chirurgicznym przewodu pokarmowego lub po przeszczepach lub chemioterapii. Suplementację probiotyczną można również stosować u niemowląt oraz w profilaktyce alergii pokarmowych.

Dla tych, którzy mają już zdrową florę jelitową, ale mogą cierpieć na IBS, należy rozważyć kilka gatunków probiotycznych. Jednym z najczęstszych jest Lactobacillus acidophilus. Często jest zawarty w suplementach diety i uważany jest za bezpieczny i korzystny szczep z grupy probiotyków. Jednak, podobnie jak w przypadku każdego gatunku bakterii, L. acidophilus może wytwarzać w jelicie zarówno dobre, jak i złe bakterie, co może prowadzić do zaburzenia równowagi flory jelitowej, powodując objawy, takie jak zaparcia lub biegunka. Probiotyk może również mieć szkodliwy wpływ na niektóre objawy związane z IBS, takie jak wzdęcia i bóle brzucha.

Inne rodzaje probiotyków do rozważenia obejmują te z dr. nazwa caressifensis. Ten gatunek drożdży jest często używany jako źródło jogurtu probiotycznego. Ten konkretny gatunek wytwarza laktazy, która jest potrzebna do trawienia tłuszczów. Ponadto jest składnikiem układu odpornościowego i może pomóc w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu. Lactobacillus acidophilus okazał się pomocny w leczeniu zespołu jelita drażliwego, a jego stosowanie jako probiotyku zyskuje na popularności.

Wiele osób zamiast antybiotyków przyjmuje suplementy probiotyczne. Wiele osób, które cierpią na biegunkę i inne schorzenia wymagające leczenia antybiotykami, odnotowało świetne wyniki stosowania suplementów probiotycznych. Te suplementy są ogólnie skuteczne w zapobieganiu i leczeniu zespołu jelita drażliwego. Produkty te działają poprzez dostarczanie organizmowi składników odżywczych niezbędnych do wchłaniania wapnia z pożywienia, szczególnie u osób, które nie przyjmują regularnie suplementów witaminy D. Uważa się, że niski poziom wapnia jest jedną z głównych przyczyn zespołu jelita drażliwego.

Dostępnych jest wiele produktów probiotycznych https://konopny-sklep.pl/narine, a wybór odpowiedniego dla siebie może być trudny. Pomaga znaleźć produkt probiotyczny, który jest wykonany z żywych kultur, co oznacza, że ​​składniki aktywne nie zostaną zniszczone przez kwas żołądkowy. Ponadto upewnij się, że składniki aktywne są zgodne z ludzkim układem pokarmowym. Zazwyczaj pożyteczne bakterie, które tworzą część mikroflory w jelitach, można znaleźć w zdrowej żywności, takiej jak jogurt. Jeśli nie możesz znaleźć tego rodzaju jogurtów w lokalnym sklepie spożywczym lub sklepie z witaminami, poszukaj szczepów probioidów i cholery, ponieważ mogą być bardziej odpowiednie dla Ciebie.

Niedawno na rynku pojawiła się suplementacja probiotyczna i jest prowadzonych wiele badań nad tym, jak te organizmy mogą pomóc w promowaniu zdrowia i dobrego samopoczucia przewodu pokarmowego. Niektórzy uważają, że skład normalnej flory jelitowej jest ważny dla zachowania zdrowia reszty organizmu. Jednak zdrowa równowaga zarówno probiotyku, jak i potencjalnie szkodliwych bakterii jest potrzebna, aby utrzymać optymalne funkcjonowanie całego organizmu. Z tego powodu zwykle wymagana jest zbilansowana dieta i styl życia, aby utrzymać normalny poziom pH, florę jelitową i inne normalne procesy organizmu.

Znaczenie suplementów probiotycznych
Przewiń do góry